نوشته شده توسط : cloobirancell

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل

در سال ۲۰۱۲ آژانس تحقیقات Pew، یک بررسی روی متوسط مدت زمان محبوب ترین ویدئوها انجام داد. روند واضح و روشن بود:
محبوب ترین ویدئو ها کوتاه هستند و ۲۸ درصد از ویدئوهای محبوب زمانی حتی کمتر از یک دقیقه دارند.
معنی اصلی لغت snack همان میان وعده ای کوتاه و مختصر و سریع است. این ایده اساسی محتوای کوتاه است. محتوای کوتاه بخش هایی دارد که یک هدف را دنبال می کنند و آن چیزی نیست جز بیان نکات صریح و ساده در راستای خلق اثری سرگرم کننده.
BuzzFeed را در نظر بگیرید، که در حال حاضر در زمینه ی Snackble Content در دنیا مطرح و تعیین کننده است.
آمارهای مربوطه نشان میدهد میانگین زمان یک بازدید ازاین سایت ۵ دقیقه است. جالب است بدانید سایتی که بیشترین بازدید کننده را به BuzzFeed هدایت می کند Face book است. و ترافیکی که از Face book می گیرد در حدود سه برابر ترافیکی است که از Google و سایر موتورهای جستجو می گیرد.
اساسا snackable content محتوایی است که کوچکتر شده است تا ساده تر و سریعتر مورد استفاده قرار گیرد و مهمتر از همه اینکه شمارا وادار به اشتراک گذاری کند و شما را برای مشاهده ی دیگر پیام ها ترغیب کند

مدتها قبل یک ایده تبلیغاتی برای یک نوشیدنی شامپاینی تولید شده توسط برند Second Romances مطرح شد که هدف آن زنانی بود که دهه ی سوم زندگی خود را می گذراندند. یعنی دقیقاً مخاطبان آنها بانوانی که بین ۳۰ تا ۴۰ ساله هستند، داشت. این برند می خواست برای این نوشیدنی خود، ویدئویی تبلیغاتی را بسازد، اما نگرانی اصلی در این مسأله، این بود که مردم تلویزیون را کمتر تماشا می کنند. بر همین اساس در استراتژی که طرح ریزی شد، دو موضوع را دنبال کردند. اول اینکه اجباری نیست که این ویدئو تجاری باشد. بلکه به جای آن میتوانست شامل محتوایی باشد که مشتریان به دیدن آن علاقه دارند و در همین زمان بود که ایده ی ساخت داستان های عاشقانه مطرح شد. دومین نکته ای که باید به آن پرداخته می شد مدت زمان این ویدئوها بود. اگر خیلی طولانی می شد اصل موضوع در آن گم می شد و بیننده پیام تبلیغاتی را دریافت نمی کرد. بنابراین ایده ی ۹۰ ثانیه ای بودن آن را مطرح کردند.
این ایده هیچ وقت اجرا نشد. و دوره ی آن به قبل از youtube و ویدئوهای موبایل بر می گردد. بینندگان آن خیلی کمتر بودند و هزینه ی تولید آن خیلی بالا بود. اما چیزی که واضح است این است که در حوزه بازاریابی محتوایی، مفهوم جدیدی کشف شد:

محتوای سریع و کوتاه یا همان Snackable Content

اما سئوال اصلی اینحاست که چگونه محتوای خود را به یک محتوی کوتاه و جذاب تبدیل کنیم؟
برای اینکه بتوانید محتوایی کوتاه خلق کنید روش هایی وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

• با قسمت بزرگی از محتوا شروع کنید.
این جمله مارک تواین همیشه به یاد من هست که: اگر زمان بیشتری داشتم، نامه ی کوتاه تری می نوشتم. این یعنی اینکه آغاز کردن با خلق یک محتوای طولانی و سپس خارج کردن قسمتهایی از آن کار بسیار راحت تری است.

• پیام های خود را به شیوه های مختلفی عرضه کنید. 
مردم متفاوتند و سلایق متفاوتی دارند. شما می توانید یک ایده و یا پیام را به طرق مختلف به آنها نمایش دهید. آن را tweet کنید یا از طریق گرافیک و ویدئو آن را منتشر کنید.

• محتوا ها را به هم متصل کنید.
فاکتور ذاتی در محتوای کوتاه یا Snackble Content این است که مردم پیام های کوتاه را یکی پس از دیگری استفاده می کنند حتی بدون اینکه تعداد آن را بدانند. شاید شما با من هم عقیده باشید که شاید یکی از دلایلی که بسیاری از مردم روزانه مطالب زیادی را در Facebook مطالعه می کنند وجود مطالب منتشر شده کوتاه در آن است. به همین دلیل باید توجه کنید که محتواها با هم در یک گروه قرار گیرند و به هم متصل باشند. مثلاً وقتی کسی یک مقاله را می خواند باید سریع به او خواندن مقاله ی دیگری پیشنهاد داده شود.

• مطالب کوتاه تان را به اشتراک بگذارید.
اگر کمی دقت کنید و جتی در رفتار خود تامل کنید با من هم عقیده خواهید بود که مردم اصولاً علاقه مند هستند که به دیگران محتوای جالبی را که دیده اند، مثلاً ویدئویی جالب توجه ای را که تماشا کرده اند نشان دهند. بنابراین در هر قسمت یک گزینه ی share قرار دهید و میزان به اشتراک گذاری ها را به عنوان معیار اندازه گیری عملکردتان در نظر بگیرید.

واقعاً مطمئن نیستم که ما داریم به سمت توجه به چیزهای کوتاه و مختصر می رویم. منتقدان از اینکه ما دیگر مانند قدیم به اطراف توجه نداریم شکایت می کنند و در مقابل آن، بچه ها را می بینیم که سری کتابهای طولانی هری پاتر را می خوانند یا به بازی های کامپیوتری که داستان پیچیده ای پشت آنهاست علاقه نشان می دهند. اما این را می دانم که مردم شانس بیشتری برای استفاده از انواع محتواها دارند. در گذشته پیدا کردن چیزی برای خواندن که وقتی در صف نانوایی ایستاده ای کار سختی بود. این فرصتی برای محتواهای کوتاه و ساده است و فرصتی است که بیش از هر زمان دیگر، تکنولوژی و رسانه های جدید در اختیار ما قرار می دهند. توصیه می کنم که سعی کنیم در ارائه محتوا موجز و کوتاه سخن بگوییم. بنظر می رسد امروز علاقه مندان به خواندن مطالب سریع و کوتاه بسیار بیشتر هستند.

نویسنده: مسعود محمدی

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : cloobirancell

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل

یک شرکت امنیتی سرویس جدیدی را با عنوان نقشه تهدیدات سایبری راه‌اندازی کرده که حوادث امنیتی سراسر جهان را به‌صورت گرافیکی و آنلاین به نمایش درمی‌آورد.

به گزارش سرویس امنیت و شبکه پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از مهر نیوز، با راه اندازی این سرویس امکان رصد تهدیدات سایبری در تمام دنیا فراهم شده است به نحوی که این سرویس می تواند فایل‌های خرابکارانه که هنگام اسکن به شیوه on-access و on-demand شناسایی می‌شوند، فایل‌های آلوده‌ای که به وسیله Mail-Antivirus و Wen-Antivirus شناسایی می‌شوند و فایل‌هایی که به‌عنوان vulnerability شناخته می‌شوند را به نمایش درآورد.

با وجود تهدیدات سایبری در دنیای امروز، بدافزارها و هرزنامه‌های خرابکارانه تنها ظرف چند دقیقه تکثیر می‌شوند و براین اساس شرکت کسپرسکی با بهره‌گیری از زیرساخت ابری جهانی خود با عنوان شبکه امنیتی کسپرسکی (Kaspersky Security Network)، پس از شناسایی تهدیدات امنیتی جدید، در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات مربوط به تهدیدات و آسیب‌ پذیری‌ها را دریافت می‌کند.

این شبکه امنیتی KSN اطلاعات مربوط به برنامه‌های مشکوک یا آلوده را که به‌طور خودکار از دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به محصولات کسپرسکی و با رضایت و آگاهی کاربران به این شبکه ارسال می‌شود جمع‌آوری و خلاصه می‌کند.

این شبکه الگوی رفتاری فایل‌های مشکوک روی سیستم‌های مختلف را با اطلاعات موجود در پایگاه داده KSN که از صدها هزار برنامه کاربردی معتبر برخوردار است مقایسه و بررسی می‌کند.

KSN سپس میزان سلامت فایل مورد نظر را تخمین می‌زند و اگر فایل مربوطه آلوده باشد، دسترسی تمام کاربران بلافاصله به آن مسدود شده و به این ترتیب از یک آلودگی همه‌گیر پیشگیری می‌شود.

شبکه امنیتی کسپرسکی آخرین اطلاعات مربوط به حوادث امنیتی را به‌طور بی‌وقفه روی یک نقشه گرافیکی از کره زمین به نمایش درمی‌آورد تا کاربران بتوانند دامنه گسترده‌ای از آلودگی‌های سایبری و سرعت انتشار آنها را مشاهده کنند.

کاربران همچنین می‌توانند نقشه را بچرخانند و با بزرگنمایی نقطه دلخواه، تهدیدات سایبری یک منطقه خاص را مشاهده کنند. هر دسته از تهدیدات با رنگ مشخصی از تهدیدات دیگر متمایز شده است؛ همچنین کاربران می‌توانند توضیحات مربوط به هر تهدید را فعال یا غیرفعال کنند و با یک کلیک اطلاعات مربوط به حوادث امنیتی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

کاربران همچنین می‌توانند رنگ پس زمینه، زبان رابط کاربری و حالت نمایش نقشه (مسطح یا چرخان) را تغییر داده و با کلیک روی لینکی در گوشه صفحه، می‌توانند از سلامت سیستم‌های کامپیوتری خود اطمینان پیدا کنند.

دنیس زِنکین (Denis Zenkin) مدیر بخش ارتباطات تجاری کسپرسکی اعلام کرد: کسپرسکی روزانه با بیش از ۳۰۰ هزار فایل آلوده سر و کار دارد. این رقم تا سه سال قبل تنها ۷۰ هزار مورد بود اما به لطف توسعه فناوری‌های ضدویروس، امروزه می‌توانیم چنین ترافیک بالایی را به‌آسانی پوشش دهیم.

منبع این حملات سایبری کجاست؟ کاربران بیشتر روی کدام لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند؟ کدام دسته از بدافزارها فراگیرتر است؟ اینها سوالات متداولی است که برای بسیاری از کاربران به‌وجود می‌آید. از این رو نقشه تهدیدات سایبری جدید شرکت کسپرسکی به کاربران امکان می‌دهد مقیاس فعالیت‌های سایبری را به‌صورت آنلاین و بی‌وقفه مشاهده کنند و خود در جایگاه متخصصان امنیتی ما قرار بگیرند. مشاهده نقشه تهدیدات سایبری ازطریق نشانی http://cybermap.kaspersky.com امکان پذیر است.

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل

خرید شارژ ایرانسل



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : cloobirancell
به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ فرض کنید وارد شهر بزرگی شده‌اید و نمی‌دانید چگونه باید مسیر مورد نظر خود را بیابید. دیر وقت است و باید هر چه سریع‌تر به محل مورد نظر برسید. سعی می‌کنید با استفاده از تلفن‌همراه خود از روی نقشه آنلاین، مسیر را بیابید؛ اما سرعت اینترنت کند است و نقشه‌ها به آهستگی بالا می‌آید. پس از مدتی حوصله‌تان سر می‌رود و به یک فروشگاه می‌روید و نقشه‌ای کاغذی می‌خرید و از خیر آخرین فناوری‌های روز می‌گذرید!

 

 

شاید هم در آن لحظات به خاطر دور‌انداختن گوشی ضدضربه قدیمی خودتان که بعضی وقت‌ها نقش چکش را هم برایتان بازی می‌کرد و خرید گوشی هوشمند گرانقیمت و البته حساس، به خودتان بد و بیراه هم بگویید!

 

 

 

برای بسیاری از ما که به کار با رایانه با سرعت بالای اتصال به اینترنت عادت داریم، استفاده از اینترنت همراه در بسیاری از موارد تجربه‌ای عذاب‌آور است. تلفن‌های همراه هوشمند که طیف گسترده‌ای از مدل‌های ارزان قیمت تا مدل‌های بسیار پیشرفته و البته گرانقیمت را در بر دارند، انبوهی از امکانات را در اختیار کاربر خود می‌گذارند. اما بهره‌گیری از بسیاری از این امکانات تنها با دسترسی به خطوط پر سرعت اینترنت امکان‌پذیر است. درواقع یک تلفن‌همراه هوشمند بدون دسترسی به اینترنت، شاید تفاوت چندانی با تلفن‌های همراه قدیمی‌تر نداشته باشد!

 

 

 

 

 

سیمکارت‌های مبتنی بر نسل سوم شبکه‌های تلفن‌همراه (3G) در برخی موارد سرعت قابل قبولی برای تلفن‌های هوشمند فراهم می‌سازند، اما مشکل اینجاست که در برخی موارد، سرعت اتصال به اینترنت در این سیمکارت‌ها به هیچ وجه قابل قیاس با سرعت اینترنت خانگی نیست و در مواقع نیاز نمی‌توان چندان روی سرعت بالای آن حساب کرد.

 

 

 

خلاصه این‌که برای بهره‌گیری مناسب از امکانات تلفن‌همراه و داشتن سرعت مناسب اتصال به اینترنت، به خطوط پرسرعت همراه نیاز داریم. شاید نسل چهارم شبکه‌های تلفن‌همراه، پاسخ خوبی برای این نیاز باشد.

 

 

 

اکنون حدود شش میلیارد کاربر تلفن‌همراه در دنیا وجود دارد. سال 1388 برای نخستین‌بار، ترافیک تبادل شده اینترنتی در شبکه تلفن‌همراه از ترافیک مکالمات صوتی فراتر رفت. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تقاضای کاربران تلفن‌همراه برای دریافت داده در سال 1400 ، 33 برابر خواهد شد.

 

 

 

اپراتورهای تلفن‌همراه در سراسر دنیا برای تامین نیازهای کاربران خود، سرمایه‌گذاری فراوانی روی زیرساخت‌های لازم انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

یک، دو، سه و حالا چهار

 

 

 

با ورود تلفن‌های همراه به بازار و افزایش کاربران این وسیله ارتباطی، شبکه‌های مخابراتی همراه نیز پا‌به‌پای گسترش این بازار جلو رفتند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای رو به افزایش مشترکان خود باشند. بسیاری از این تغییرات به صورت تدریجی و پله به پله شکل گرفته، اما برای سهولت در تفکیک تغییرات به وجود آمده در شبکه‌های مخابراتی همراه، شبکه‌هایی را که فناوری به نسبت متفاوت تری با مدل قدیمی خود دارند نسلی جدید می‌خوانند. نسل اول شبکه‌های تلفن‌همراه (1G) که حدود 30 سال پیش به دنیا معرفی شد، آنالوگ بود و تنها مکالمات تلفنی مشترکان را منتقل می‌کرد. نسل دوم شبکه‌های تلفن‌همراه (2G) که یک دهه بعد جایگزین نسل قبلی شد، دیجیتال بود و علاوه بر مکالمات تلفنی، امکان تبادل برخی اطلاعات ساده نظیر پیامک و ایمیل را نیز می‌داد. در نسل سوم شبکه تلفن‌همراه (3G) حدود سال‌های 1380 و 1381 به میدان آمدند. این شبکه‌ها امکان وبگردی، گفت‌وگوی تصویری و نیز پخش زنده محتوای چند رسانه‌ای را فراهم می‌کند.

 

 

 

اما با گسترش ابزارک‌های مبتنی بر وب در گوشی‌های همراه هوشمند و نیز افزایش وابستگی به تبادل داده‌های اینترنتی، نسل سوم شبکه‌های تلفن‌همراه قادر به تامین همه خواسته‌های کاربران نیست. در واقع زیرساخت‌های موجود 3G در بسیاری از کشورها دیگر نمی‌تواند جوابگوی نیاز روزافزون مشترکان باشد. سیستم‌هایی را که از 3G سریع‌تر است 3/5G، 3.9G یا حتی 3G+ می‌نامند. با این حال بسیاری از اپراتورهای تلفن‌همراه در سراسر دنیا برای جذب بیشتر مشتری از عبارت جذاب‌تر 4G بهره می‌برند. به کلامی دیگر، 4Gتفاوت ساختاری آنچنانی با 3G ندارد و تنها از نظر سرعت شبکه بهتر از نسل پیشین خود عمل می‌کند.

 

 

 

 

 

IP حرف اول و آخر را می‌زند

 

 

 

کارشناسان مخابراتی در طراحی 4G کوشیدند حجم بیشتری از داده‌های دیجیتال را در سیگنال‌های رادیویی بگنجانند و به این ترتیب سرعت و کارایی شبکه خود را افزایش دهند. افزایش حجم داده تبادلی و نیز افزایش توان ارائه خدمات به کاربران، از اصلی‌ترین ویژگی‌های 4G است. یک دکل 3G در هر لحظه فقط می‌تواند به 60 تا صد کاربر خدمت‌رسانی کند، حال آن که یک دکل 4G LTE توانایی ارائه خدمات به 300 تا 400 کاربر را دارد.

 

 

 

نسل چهارم شبکه‌های تلفن‌همراه درست همانند نسل سوم شبکه‌های تلفن‌همراه از IP استفاده می‌کند. به کلامی دیگر، در این شبکه داده‌ها با استفاده از یک پروتکل استاندارد ارتباطی در قالب یکسری بسته رد و بدل می‌شود. اما برخلاف 3G، در 4G حتی مکالمات صوتی هم در قالب بسته‌های دیجیتال و با استفاده از IPجابه‌جا می‌شود. به این ترتیب دیگر شاهد کاهش کیفیت صدا در مکالمات با دوستان‌مان نخواهیم بود.

 

 

 

یکی دیگر از مزیت‌های 4G، کاهش تاخیر است. این موضوع در بسیاری از کاربردهای رایانه و نیز تلفن‌همراه (نظیر بازی‌های آنلاین) از اهمیت زیادی برخوردار است. کاهش تاخیر همچنین سبب طبیعی‌تر جلوه کردن صدا در مکالمات تلفنی و نیز جلوگیری از انعکاس صدا می‌شود. خوب است بدانیم تاخیر در شبکه‌های 4G LTE بین 20 تا 40 هزارم ثانیه است.

 

 

 

 

 

4G هوشمند و زنده

 

 

 

4G برخلاف نسل‌های پیشین خود بسیار هوشمند است. 4Gبراحتی می‌تواند افزایش ناگهانی حجم ترافیک دریافتی را مدیریت و ترافیک اضافه را به دکل‌های مجاور منتقل کند. اما شاید جذاب‌ترین ویژگی درونی 4G، توانایی خود ترمیمی در آن است. سیستم‌های مخابراتی 4G با استفاده از حسگرهای خود می‌توانند متوجه از کارافتادن بخش‌های اصلی خود شده و با انتقال ترافیک کاربران خود به دکل‌های مجاور به ترمیم خود بپردازند، بدون این‌که به کمک انسان نیاز داشته باشند.

 

 

 

 

 

میدان مبارزه اپراتورها

 

 

 

در کشورهایی که چند اپراتور به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازند، برنده کسی است که سریع‌ترین سرعت دسترسی به شبکه و بیشترین پوشش جغرافیایی را عرضه کند. اپراتورهای تلفن‌همراه برای ساخت شبکه‌های خود به طیف فرکانسی نیاز دارند. در واقع تهیه طیف فرکانسی پس از هزینه زیرساخت‌های لازم، پرهزینه‌ترین چالش پیش روی شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات تلفن‌همراه است.

 

 

 

طیف فرکانسی عبارت است از بازه‌ای از فرکانس‌های رادیویی که سازمان‌های دولتی تنظیم مقررات رادیویی به فروش می‌رسانند. اپراتورهای تلفن‌همراه برای به دست آوردن این طیف (که اتفاقا محدود هم است) باید هزینه زیادی بپردازند. البته فرکانس‌های رادیویی مختلف، تفاوت‌هایی با هم دارند. به عنوان نمونه فرکانس 700 مگاهرتز بهترین فرکانس برای شبکه تلفن‌همراه است، زیرا نزدیک به سطح زمین قرار می‌گیرد و می‌تواند از موانع پیش‌رو نظیر ساختمان‌ها عبور کند. اما فرکانس‌های بالاتر از 700 مگاهرتز بالاتر از سطح زمین و با برخورد با موانع پراکنده می‌شوند. به همین دلیل اپراتورها تمایل بیشتری به خرید فرکانس‌های پایین‌تر دارند.

 

 

 

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های مثبت 4G در کارایی بیشتر در استفاده از محدوده فرکانسی اختصاص یافته است. اگر محدوده فرکانسی را همچون یک لوله با قطر ثابت در نظر بگیریم، می‌بینیم همیشه حجم ثابتی از داده می‌تواند از آن عبور کند. اما سیستم ویژه کدگذاری داده‌ها در 4G و نیز تبدیل مکالمات صوتی معمولی به بسته‌های داده سبب می‌شود تعداد بیشتری از بیشتر‌داده در این محدوده فرکانسی جاری شود.

 

 

 

با توجه به شتاب جهانی استفاده از نسل چهارم شبکه‌های تلفن‌همراه و به‌کارگیری آن در بسیاری از کشورها، امید است در آینده‌ای نه چندان دور کشور عزیزمان نیز شاهد ایجاد زیرساخت‌های مربوط به بهره‌مندی عموم مردم از خدمات مدرن این فناوری باشیم.

 

 

 

 

منبع: كليك



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : cloobirancell

خرید شارژ ایرانسل

چه کسی می تواند این تعداد بیشمار سایت با اسامی رمزی که از ما خواسته شده به همراه جزئیات ثبت نامی ما را به خاطر داشته باشد ؟
و چگونه ما مطمئن میشویم که آنها به دست مجرمین نمی افتد ؟ یک پاسخ استفاده از برنامه مدیریت رمز عبور LastPass – است LastPass – سرویسی است که ID امن در کامپیوتر شما و کلمات عبور شما را به یاد داشته و ورود شما به سایت های مورد علاقه تان را انجام میدهد .

تمام حساب های سایت هایمان و اطلاعاتی که در مورد خودمان وارد کرده ایم را در پایگاه داده های خود نگه داشته و محافظت میکند . ما دراینجا به شما نشان می دهیم که چگونه بتوانید راه های بهتری برای محافظت از رمز های عبورتان انتخاب کنید و همچنین دلایل استفاده از LastPass و نصب آن و چگونیگی استفاده از ان را نشان خواهیم داد.

همه باید به فکر امنیت رمز عبور خود باشند . و این هفته با توجه به حضور گسترده خطای heartbleed باید از lastpass بخاطره کشف خطا. heartbleed تشکر کرد

این یک روش ساده برای امنیت رمز های عبورمان است تا زمانیکه سیستم های رمزگذاری هوشمند وارد بازار شوند .

LastPass مانند اغلب وب سایت ها از الگوریتم درهمسازی استفاده می کند .
هرچند الگوریتم های درهم سازی خیلی مطمئن نیستند به خصوص زمانی که ضعیف اعمال می شوند.
LastPass یک رشته هش از آدرس ایمیل و رمز عبوراصلی شما را بر روی کامپیوتر شما (و نه سرور آن) ذخیره کرده، که از آن
به عنوان یک کلید رمزنگاری برای جزئیات رمزهای عبور سایت های مختلف قبل از ذخیره سازی در سرورها استفاده میکند

این شرکت نمی خواهد اطلاعات شما و کلید رمزگذاری شما را بداند برای همین برای هر شخصی یک ID واحد از کلمه عبور و کلید رمزنگاری برای شخص درست میکند. هنگامی که شما حساب کاربری خود را ایجاد کنید این رمز شناسه با یک عدد تصادفی درهم سازی میشود. و در پایان حساب کاربری شما اینگونه تصدیق میشود.

نصب LastPass بر روی سیستم و مرورگرهای شما

چه سیستم عامل شما لینوکس، ویندوز و مکینتاش باشد برای نصب فقط کافیست برنامه مطابق با سیستم عامل خود را دانلود و به کمک دستورالعمل ها آن را نصب کنید .
اولین گزینه ای که به شما ارائه می شود نصب افزونه های کروم و فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر و سافاری و پشتیبانی کامل از آنها است.

اگر مرورگر شما در لیست نیست میتوانید از LastPass’ bookmarkle استقاده کنید . گزینه های بعدی برای مدیریت پلاگین های مرورگر شما می باشد که می توانید آنها را نصب کرده یا از آنها صرف نظر کنید.

نصب رابط کاربری ان بسیار ساده و راحت است .

بعد از شما خواسته میشود یک حساب کاربری ایجاد یا وارد حساب کار بری خود شوید و پس از آن همه ی پسوردهای مرورگرهای شما که خود وارد کردید به دسکتاپ شما ریخته شده و تمام پسوردها ذخیره میشود. حال شما میتوانید رمزهای عبور خود و کش های آنها را از مرورگرهای خود پاک کنید.

bookmarkle برای مرورگر هایی که Plug-in ها را پشتیبانی نمی کنند

اگر مرورگرهای شما پلاگین ها را پشتیبانی نمی کنند شما می توانید برای بازیابی جزئیات خود هنگام ورود از bookmarkle
استفاده کنید.

وارد شوید و روی ستون سمت چپ bookmarkle کلیک کنید یک pop Up و سه لینک به شما می دهد ، که می توانید آنرا در bookmark bar قرار دهید.
در مرحله اول ، LastPass اجازه ورود به سیستم را به شما می دهد بطوری که با یک کلیک می توانید وارد اغلب وب سایت ها شوید البته بعضی سایت ها این اجازه را نمی دهند .در مراحل بعدی باعث می شود شما در شرایط امنی وارد وب سایت ها شوید و مشکلات و ایرادات فعلی آنرا حل می کند .



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : cloobirancell

خرید شارژ ایرانسل

خونریزی قلبی چیست و چگونه کار می‌کند؟

این مشکل بخشی از یک نرم‌افزار را با نام OpenSSL تحت تاثیر قرار می‌دهد که به‌عنوان راهکاری برای مسائل امنیتی در وب سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از OpenSSL وب‌سایت‌ها می‌توانند اطلاعات خود را بصورت رمزنگاری شده در اختیار کاربران قرار دهند، از این‌رو سایر افراد توانایی دسترسی و استفاده از داده‌های رد و بدل شده را که شامل نام‌های کاربری، رمز‌های عبور و کوکی‌ها است، ندارند.

OpenSSL یک پروژه‌ی متن باز است، یعنی این پروژه توسط مجموعه‌ای از افراد متخصص توسعه داده شده است که در قبال سرویس توسعه‌داده شده هزینه ای را دریافت نکرده‌اند. هدف این افراد کمک به توسعه‌ی وب و یاری جامعه‌ی اینترنت بوده است. نسخه‌‌ی 1.0.1 پروژه‌ی OpenSSL در 19 آپریل 2012 میلادی منتشر شده است. مشکل موجود ناشی از یک اشتباه برنامه‌نویسی در همین نسخه است که اجازه‌ی کپی برداری از اطلاعات موجود در حافظه‌ی وب سرور را به یک فرد یا نرم‌افزار مخرب بدون ثبت اثری از آن می‌دهد. این مشکل پس از اضافه شدن یک ویژگی جدید ایجاد شده که توسط برنامه‌نویسی آلمانی با نام دکتر رابین‌سِگِلمَن روی OpenSSL ‌اضافه شده است.

خونریزی قلبی یکی از ویژگی‌های داخلی OpenSSL را با نام Heartbeat یا ضربان قلب مورد استفاده قرار می‌دهد. زمانی که رایانه‌ی کاربر به یک وب‌سایت دسترسی پیدا می‌کند، وب‌سایت پاسخی را به مرورگر کاربر ارسال می‌کند تا رایانه‌ی کاربر را از فعالیت خود و همچنین قابلیت پاسخ‌گویی به درخواست‌های بعدی آگاه سازد، این رد و بدل شدن اطلاعات را ضربان قلب گویند. ارسال درخواست و پاسخ به آن با رد و بدل شدن داده‌ها همراه است. در حالت نرمال، زمانی که رایانه‌ی کاربر درخواستی را از سرور به عمل می‌آورد، ضربان قلب میزان داده‌ی مجاز درخواست شده از طرف کاربر را ارسال می‌کند، اما در مورد سرورهایی که این باگ را در ساختار خود دارند، یک هکر قادر است تا درخواستی را مبنی بر گرفتن داده‌ها از حافظه‌ی سرور ارسال کرده و داده‌ای را با حداکثر اندازه‌ی 65,536 بایت ردیافت کند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط CloudFlare، اطلاعات درخواست شده شاید دربردارنده‌ی اطلاعاتی از سایر بخش‌های OpenSSL ‌نیز باشد. اطلاعات موجود در حافظه کاملا از پلتفرم مستقل هستند. با اتصال رایانه‌های بیشتر به سرور اطلاعات موجود در حافظه‌ی از بین رفته و اطلاعات جدید جایگزین می‌شود، از این‌رو صدور درخواست‌های جدید توسط هکرها منجر به دریافت اطلاعات جدیدتری خواهد شد که شامل اطلاعات ورود، کوکی‌ها و داده‌هایی می‌شود که هکرها می‌توانند از آن‌ها بهره‌برداری نمایند.

خرید شارژ ایرانسل

چاره‌ی کار چیست؟

از آنجایی که این ویژگی کمی خاص است و در مورد تمامی ارتباطات ایجاد شده از آن استفاده نمی‌شود، میزان تاثیرگذاری آن کمتر از حدی است که در برآوردهای اولیه به آن اشاره شده است. در حقیقت، اولین پیش‌بینی‌ها حکایت از آسیب‌پذیری 60 درصدی سرورهای اینترنتی در اثر وجود باگ خونریزی قلبی داشت، در حالی که Netcraft مدعی شده است که این میزان بسیار کمتر بوده و در حدود 17.5 درصد از کل سرورهای اینترنتی را تشکیل داده است.

پس از کشف این باگ، دست‌اندرکاران سریعاً پچی را برای رفع این مشکل منتشر کردند که نسخه‌ی 1.0.1.g نام گرفته و مشکل موجود را کاملاً حل کرد. پیش از آن نیز در صورتی که کاربران در زمان نصب نرم‌افزار OpenSSL افزونه‌ی Heartbeat را نصب نکرده بودند، مشکلی از جانب این باگ آ‌ن‌ها را تهدید نمی‌کرد.

حال سوال اصلی در مورد نگرانی یک کاربر معمولی اینترنت مطرح است. آیا کاربران اینترنت باید از وجود چنین مشکلی نگران باشند؟ متاسفانه پاسخ این پرسش بلی است. کاربران باید با استفاده از سرویس‌هایی چون  Heartbleed Test،LastPass Heartbleed Checker یا Qualys SSL Labs Test وب‌سایت‌های حساسی را که به آن‌ها مراجعه می‌کنند چک کرده و در صورت وجود مشکل، رمز عبور خود را تغییر دهند. این کار باید برای تمامی وب‌سایت‌هایی که دربردارنده‌ی این باگ بوده و پس از کشف آن رفع ایراد شده‌اند، انجام شود. از جمله‌ی چنین سرویس‌هایی می‌توان به یاهو و گوگل اشاره کرد. اما بصورت کلی باید کاربران از قانون تغییر رمز عبور بصورت متوالی و در فاصله‌های زمانی تبعیت کنند.

اقدام برای تغییر رمز عبور یک پیشنهاد احتیاطی است، چراکه اگر هکری از وجود این باگ مطلع بوده و درصدد دستیابی به اطلاعات حساب کاربری شما بود، تا حال این اطلاعات را کسب کرده و به مقصود خود رسیده است. براساس برخی شایعات، احتمالا گواهی رمزگذاری برخی از سرورها نیز به سرقت رفته، اما CloudFlare امکان چنین مساله‌ای را بسیار پایین عنوان کرده و اعلام کرده است که درصد رخداد چنین موردی بسیار پایین است.

این موسسه‌ مسابقه‌ای را با این مضمون یعنی دستیابی به گواهی رمزگذاری سرور برگزار کرده بود که فردی موفق به انجام این کار شد. وی در فاصله‌ی ریبوت شدن سرور به گواهی مورد نظر دست یافت. فارغ از امکان به سرقت رفتن کلید رمزنگاری داده‌ها، کمپانی‌ها علاوه بر اعمال پچ مورد نظر، کلید رمزگذاری خود را نیز تغییر داده‌اند تا هکرها قادر به سرقت اطلاعات و دستیابی به اطلاعات رمزنگاری شده نباشند.

در صورتی که از سرنوشت اطلاعات خود نگران هستید، می‌توانید رمزهای عبور حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید. یکی از اصلی‌ترین نکات برای انتخاب رمزعبور، عدم استفاده از الگویی مشابه برای تمامی حساب‌های کاربری است. همچنین باید در طول و کارکترهای مورد استفاده در رمزعبور نیز دقت کرده و از ترکیب حروف با اعداد استفاده نمود. ضمنا طول رمزعبور بهتر است بیش از 10 کارکتر باشد.

خرید شارژ ایرانسل



:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1393 | نظرات ()